De rondreizen van Netty en Marjan

Mexico - Guatemala 1996

12 juli t/m 11 augustus1996

Na onze geweldige rondreis door Indoniesiƫ is het reisvirus volop losgebarsten. De groepsreis was ons prima bevallen en daar we niet als 2 dames alleen door Midden Amerika wilden reizen besloten we dit jaar opnieuw een reis met Baobab te maken. Dit werd een 30 daagse rond reis door Mexico-Guatemala en Honduras. Het hoofddoel: kennismakking met de Maya-cultuur.

We vlogen van Amsterdam rechtstreeks naar Mexico Stad, een enorme metropool. We reizen naar het zuiden via de steden Tuxla en San Christobal de La Casas. We gaan de grens over naar Guatemala en reizen via diverse steden waar we veel beelden zien van de Spaans-koloniale architectuur. In de kleine dorpen kunnen we nog zien hoe de Indianen van oudsher wonen. We reizen ook door diverse landschappen, zoals de halfwoestijn van Midden-Mexico, het hoogland van Chiapas en het savanne-achtige YucatƔn en de vulkanen en het tropische laagland in Guatemala.

Via reizen ook nog kort over de grens van Honduras om de Maya ruĆÆne van Copan te bezichtigen. Weer terug in Guatemala reizen we door de jungle via Tikal terug naar Mexico om in YucatĆ”n te eindigen.