De rondreizen van Netty en Marjan

Zuid-Afrika 1997

Vertrek 15 juli 1997

Onze 3e rondreis gaat naar Zuid-Afrika. Langzamerhand gooit dit land het juk van de apartheid van zich af. Ze zijn er echter nog lang niet en het zal lang duren voor er stabiliteit is. Wij zullen op deze rondreis er nog regelmatig mee worden geconfronteerd.

Opnieuw kiezen we voor een rondreis met Baobab. We vliegen van Amsterdam naar Kaapstad, een heerlijke multiculturele stad. We reizen naar het Kaapse schiereiland en bezoeken natuurlijk Kaap de Goede Hoop. We reizen via de tuinroute naar Tsitsikamma National Park.

Hiervandaan trekken we het binnenland in en reizen door de Great Karoo. Schitterende vergezichten in een woestijnachtig landschap. Via Graaff Reinett reizen we door naar Lesotho en Swaziland. Via Drakensbergen en de Lucia Wettlands komen we in het Krugerpark. Een hoogtepunt.

Landschappelijk is Zuid-Afrika een fantastiche land en de diverse wildparken die we bezoeken laten een grote indruk achter. We eindigen de reis in Johannesburg. Hier brengen we een indrukwekkend bezoek onder begeleiding van een ANC lid aan Soweto. Vanaf Johannesburg vliegen we terug naar Amsterdam.